Naleśniki z Musem Dyniowym

Tak jak zapowiadałam nadszedł czas, żeby rozprawić się z dawno już kupioną dynią. Na sam początek postanowiłam zrobić Naleśniki z Musem Dyniowym (zainspirował mnie przepis na Kwestii Smaku, lecz troszkę go zmieniłam) ;) Na obiad były też naleśniki z serem białym, z nutellą, z dżemem malinowym i te same z cukrem pudrem...Dla każdego coś miłego, w zależności od tego kto co lubi...





Składniki na Naleśniki:
- 100 g mąki
- 2 jajka
- 250 ml mleka
- szczypta soli

Składniki na Mus Dyniowy:
- 2 szklanki pokrojonej w kostkę, obranej i bez nasion dyni
- 100 g białego sera - twarogu

Przepis na Naleśniki:
- do miski wsypać przesianą mąkę, dodać sól i jajka oraz 5 łyżek mleka
- stopniowo dodawać resztę mleka, mieszać trzepaczką aż ciasto będzie gładkie (bez grudek)
- miskę przykryć ściereczką i odstawić na 30 min
- w międzyczasie przygotować Mus Dyniowy



Przepis na Mus Dyniowy:
- dynię włożyć do garnka, podlać wodą (ok 0,5 szklanki wody), dusić na małym ogniu do miękkości, odcedzić
- dynię rozgnieść widelcem na puree, dodać twaróg, całość wymieszać
- dodać cukier (dałam ok 2 łyżeczek) w zależności jakie słodkie chcemy
- całość wymieszać

Usmażyć naleśniki na niewielkiej ilości oleju (moja patelnia nie wymaga oleju, więc smażę bez). Usmażone naleśniki posmarować Musem Dyniowym, Cukrem Pudrem, Dżemem, Nutellą, Twarogiem, tym na co mamy akurat ochotę  ;)
Smacznego.





0 komentarze: