Chlebek z Dynią

Ten weekend był typowo dyniowy, najpierw Naleśniki z Musem Dyniowym , teraz Chlebek z Dynia, a w zapasie jeszcze trochę dań gdzie króluje właśnie dynia. Jest to mój debiut w tym roku, zawsze jakoś przerażała mnie objętość dyni, co z niej zrobić?jak ją wykorzystać? a tu wystarczyło troszkę poczytać, pokombinować i potrawy same wychodzą... Przepis znaleziony na stronie Ewy, podobnie jak Ona będę częściej piekła ten chlebek, nawet na tą okoliczność postanowiłam pomrozić dynię, żeby móc cieszyć się tym smakiem nawet po sezonie dyniowym... Dziś wzięłam jeden Chlebek Dyniowy w prezencie i bardzo wszystkim smakował...Polecam 


Składniki na Chlebek Dyniowy:
- 1 kg mąki
- 30 g świeżych drożdży 
- 250 ml letniego mleka
- 50 g cukru 
- 50 g masła
- 0,5 kg dyni - waga po obraniu 
- 1/2 łyżeczki soli

W oryginalnym przepisie u Ewy jest jeszcze skórka z 1 cytryny - akurat  nie miałam, więc pominęłam  ale i tak wyszło pysznie ;)


Przepis na Chlebek Dyniowy:
- obraną dynie pokroić w kostkę, podlać wodą ok 0,5 szklanki, gotować do miękkości, zmiksować (użyłam blendera), ostudzić 
- do miski wsypać mąkę, sól cukier, wymieszać 
- zrobić dołek, pokruszyć drożdże, zalać mlekiem, wymieszać z małą ilością mąki, zostawić na ok 15 min. 
- po tym czasie dodać puree z dyni, rozpuszczone i wystudzone masło- dokładnie wyrobić ciasto 
- przykryć i zostawić na ok. 1 godzinę 
- piekarnik nagrzać do 200 st. , formy (keksówki) wysmarować olejem 
- ciasto podzielić na 2 części, każdą włożyć do keksówki i wyrównać wilgotnymi dłońmi 
- zostawić do wyrośnięcia - ma sięgać po brzegi keksówki 
- piec ok 30-35 min na przedostatnim poziomie piekarnika 
- wyjąć, zostawić na 5 min. w formie, po czym wyciągnąć i wystudzić na kratce 



Nic więcej nie trzeba dodawać, tylko się zajadać;)
Smacznego. 


2 komentarze:

  1. Ja mam cały zamrażalnik malin, jagód i kurek, więc muszę się cieszyć dynią teraz, bo nie mam jej jak zamrozić:) Chlebek musi być pyszny, nigdy takiego nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest pyszny ;) bardzo nam smakuje

    OdpowiedzUsuń