Ciasto Marchewkowe tzw. Marchewkowa Gwiazdka

Długo, zbierałam się do zrobienia Ciasta Marchewkowego... Bo jakoś nie do końca byłam przekonana do połączenia ciasta na słodko i warzyw a konkretnie marchewki, ale to był błąd. Niedzielny poranek był wprost idealny, żeby to wypróbować. I jak się okazało ciasto wyszło pyszne, mokre,  w prost idealne. Wszystkim smakowało, więc Zapraszam ...(przepis znalazłam w książce Ciasta na każdą okazję)



Składniki na Ciasto Marchewkowe: 
- 400 g mąki tortowej
- 400 g cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej 
- 1/2 łyżeczki soli 
- 1 łyżka cynamonu 
- 1/2 łyżki gałki muszkatołowej 
- 6 jajek 
- 450 ml oleju 
- 400 g drobno startej marchewki (użyłam malaksera) 
- masło do formy (pominęłam, bo użyłam formy silikonowej)


Przepis na Ciasto Marchewkowe:
- połączyć w misce wszystkie suche składniki - mąkę, cukier, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia, sól, cynamon i gałkę muszkatołową 
- w drugiej misce połączyć lekko ubite jajka z olejem i marchewką 
- zawartość tej miski dodać do suchych składników - delikatnie mieszamy łyżką drewnianą do uzyskania jednolitej masy 
- formę wysmarować masłem (użyłam silikonowej) i napełnić ciastem 
- piec godzinę w temp. 160 st. 
- po ostygnięciu pokroić na kawałki 
- posypać cukrem pudrem lub polukrować  

Smacznego. 


2 komentarze: