Biszkopt z masą cytrynową...

Długo zastanawiałam się jakie ciasto zrobić na sobotnią imprezę urodzinową, aż stanęło na Biszkopcie z masą cytrynową. Nie wymaga dużo wysiłku a smak jest cudny. Z jednej strony kwaskowaty przez cytryny, a z drugiej słodki przez herbatniki i polewę czekoladową. Przepis zaczerpnięty z gazety "Moja Kuchnia" (Najsmaczniejsze biszkopty - nr 2/2011). Niedzielna kawka smakuje tylko z pysznym domowym ciastem...




Składniki na Biszkopt z masą cytrynową:
Biszkopt:
- 3/4 szklanki cukru
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 4 jajka 
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa:
- 250 g śmietany 36%
- 200 g masła
- sok z 3 cytryn
- 2 op. budyniu śmietankowego
Ponadto:
- herbatniki
- tłuszcz do posmarowania blaszki, lub papier do pieczenia
- polewa czekoladowa 
- posypka do dekoracji  

Przepis na Biszkopt z masą cytrynową:
Biszkopt:
- białka ubić na sztywną pianę, wsypać cukier, ubić 
- ubijając dodać po jednym żółtku
- mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy jajecznej
- blaszkę wysmarować tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia
- ciasto wlać do foremki
- piec ok 30 min w temp. 160 st.
Masa:
- budynie ugotować w 2 szklankach wody
- ostudzony budyń utrzeć z masłem i sokiem 
- dodać ubitą śmietanę 
Biszkopt z masą cytrynową:
- masę rozsmarować na biszkopcie 
- ułożyć herbatniki
- dowolnie udekorować - ja polałam herbatniki polewą czekoladową i posypałam posypką waniliową 

Smacznego.




0 komentarze: