Sałatka z Ogórków, Chili i Czosnkiem na Zimę

W lecie robiłam dużo przetworów na zimę, jednak nie prowadziłam jeszcze bloga, więc zdjęć nie porobiłam ;) nadrobię to w tym sezonie, pokaże Wam co robię od lat a zademonstruję też nowości, gdzieś podpatrzone, przeczytane...
Jednak w zimowo popołudnie wyciągnęłam do obiadu Sałatkę z Ogórków z Chili i Czosnkiem, którą zrobiłam pierwszy raz z moim mężem w sezonie letnim ;) Przepis podpatrzyłam na blogu u Ewy, podobnie jak Sałatkę z Cukinii i Chili na Zimę  ;)


Składniki na Sałatkę z Ogórków, Chili i Czosnkiem:
- 3 kg ogórków
- 2 łyżki soli
- 1 szklanka octu
- 1,5 łyżeczki chili
- 0,5 kg cukru
- 4 łyżki oleju
- 1 główka czosnku

Przepis na Sałatkę z Ogórków, Chili i Czosnkiem:
- ogórki dokładnie wyszorować, razem ze skórą pokroić w cieniutkie plasterki, posolić, odstawić na 2-3 godz.
- zlać sok, dodać chili i czosnek pokrojony w cieniutkie plasterki, wymieszać i zostawić na kolejne 2-3 godz.
- zagotować ocet, olej i cukier - wrzątkiem zalać ogórki, odstawić na kolejne 2-3 godz.
- ciasno układać do wyparzonych słoików, polewając po górze powstałym sokiem
- mocno zakręcić, pasteryzować ok. 7 min.
- wystudzić, wynieść do piwnicy

Smacznego.
źródło: MojeTworyPrzetwory


3 komentarze:

  1. rewelacyjny sałatkowy zestaw na zimę, nic tylko zapisać i czekać na sezon ogórkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I po raz kolejny Dorotka dziękuję, że korzystasz z moich przepisów;)
    Ta sałatka jest chrupiąca i pyszna, pasuje do wielu propozycji obiadowych, polecam, do sezonu już bliżej niż dalej;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. sałatka jest cudna na pewno ja powtórzymy w tym roku ;) dziękuję

    OdpowiedzUsuń