Sok z aronii

Soki, dżemy, konfitury, kompoty, przetwory to coś pięknego... Zamknięte cuda za szkłem ;) A te przygotowane własnoręcznie jeszcze bardziej cieszą. Dziś będzie przepis na Sok z aronii, dostałam od teściowej, robiłam go pierwszy raz, ale w przyszłym roku na pewno go powtórzymy tylko w większej ilości ;) Z aronii powstała też aroniówka, ale to już w następnym poście...


Składniki na Sok z aronii:
- 1 kg aronii
- 2 kg cukru
- 2 litry wody
- 100 liści z wiśni
- 2 dkg kwasku cytrynowego

Przepis na Sok z aronii:
- do dużego garbka o grubym dnie, wlać wodę, dodać aronie, cukier, liście z wiśni i kwasek cytrynowy 
- całość gotować 20-30 min
- odcedzić, zlać do butelek 
- mocno zakręcić i pasteryzować (od zagotowania ok 15 min)
- potem ułożyć do góry dnem, wystudzić, wynieść w chłodne i ciemne miejsce

Najlepiej smakuje w jesienne czy zimowe wieczory... podane do herbaty lub wody mineralnej...

Smacznego. 






12 komentarzy:

  1. Nigdy nie miałam okazji próbowac aroniowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam sok aroniowy wraz z jabłkiem, co w rezultacie dwukrotnie wzmacnia organizm człowieka, dając lepszy posmak. Tutaj zobaczysz więcej http://www.sztuka-kulinarna.pl/sok-z-aronii#comment-13589. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to muszę spróbować ;) z jabłkiem jeszcze nie robiłam więc czeka z niecierpliwością na aronię

      Usuń
  3. Jeśli nie masz aronii, to zamów sobie taki sok na spróbowanie tutaj http://www.jedzpij.pl/bio-sok-z-aronii-5-litrow-karton#.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem laikiem w kuchni.Zrobiłem jak w/w przepisie .Wyszedł wspaniały sok. Duże dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super cieszę się bardzo, że przepis się przydał ;)

      Usuń
  5. Dziś własnoręcznie zebrałem i przygotowałem, pyszna sprawa jako dodatek do herbatki wody oraz do wódeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dziś znowu "przerobiłam" w ten sposób całe wiaderko aronii ;) uwielbiamy ten soczek

      Usuń
  6. super pomysl ja robie inaczej bo wrzucam do duzego sloja zasypuje cukrem i czekam kilka dni az pusci sok i tak zlewam do sloikow soczek i pasteryzuje normalinie reszte wrzucam do sloikow i tez pasteryzuje ok 20 min od zagotowania.na przyszly rok wyprobuje twoj pomysl.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. jeżeli mam mniej liści tzn.na trzy porcje czy sok będzie gorszy ,liści mam ok 200

    OdpowiedzUsuń
  8. przydałby mi się taki zdrowy soczek na moje jesienne przeziębienia :(

    OdpowiedzUsuń