Ciasto na Pizzę - z Maszyny

Od kiedy mamy kamień do wypieku pizzy, często go wykorzystujmy ;) a to do chleba, do bułeczek, do pizzy, zastosowania ma wiele ;) a efekt powalający... tym razem padło na pizzę, ale ciasto zostało wyrobione w maszynie do wypieku chleba, znacznie ułatwia pracę, i w tej samej chwili można przygotować składniki ;) Skorzystałam też z ostatniej rady i rozgrzałam kamień a potem zsunęłam pizzę, jak w prawdziwej pizzerii...
Przepis wystarczy na jedną dużą pizzę lub dwie małe. Odpowiednia kolejność składników ma bardzo duże znaczenie...najpierw wszystkie płynne składniki, potem suche, na koniec drożdże...


Składniki - Ciasto na Pizzę - z Maszyny:
- 1 szklanka letniego mleka
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 2 szklanki mąki - dałam mąkę pszenną typ 500 na pizzę
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka cukru
- 10 g drożdży

Przepis - Ciasto na Pizzę - z Maszyny: 
- do pojemnika z maszyny wlać mleko i  oliwę z oliwek
- dodać mąkę, sól, cukier, drożdże
- włączyć program do wyrabiania ciasta drożdżowego - u nas program nr 8 (ok. 1,5 godziny)

Smacznego:
źródło: przepis z opakowania mąki na pizzę

2 komentarze:

  1. uwielbiam pizze! :) u nas jutro też na obiad :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubie pizzę ale muszę unikać dużych ilości sera albo najlepiej żeby był to wyrób "seropodobny" :D
    A ciasto na pizzę sama robię :)

    OdpowiedzUsuń