Dżem morelowy z lawendą

Takie małe cudne słoiczki, kryją w sobie coś niewiarygodnego, pysznego, pełnego lata. Będzie z nami w wieczory zimowe i jesienne. Będzie na gofry, naleśniki, tosty, czy tak same wybierane ze słoiczka łyżeczka po łyżeczce. Zapach podczas gotowania powalający... musicie spróbować... 

Lawendę dostałam od koleżanki z pracy. przywiozła dla mnie specjalnie z Chorwacji. Miałam morele i połączyłam te składniki. Wyszło lepiej, niż się spodziewałam. 

Składniki:
- 1 kg moreli
- 250 g cukru
- sok z jednej cytryny
- 3-4 źdźbła (łodyżki) lawendy


Przepis:
Morele wypestkować, przekroić na ćwiartki. Włożyć do garnka o grubym dnie, wsypać cukier i pokruszoną lawendę. Całość odstawić na min. 12 godz., najlepiej na całą noc. Po tym czasie owoce smażyć w soku, który puściły. Dodać sok z cytryny. Często mieszać i smażyć do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Przekładać do czystych i wyparzonych słoiczków. Dla pewności możemy słoiczki pasteryzować przez parę minut. 


Smacznego.
źródło: własne

0 komentarze: