Szarlotka na spodzie z ciasta francuskiego

Ostatniej soboty nie mogłam się zdecydować jakie ciasto upiec... a coś do kawy by się przydało, więc wpadłam na pomysł wypróbowania szarlotki na spodzie z ciasta francuskiego. Szczerze nie wiedziałam co z tego wyjdzie, ale pomysł się okazał bardzo dobry. Ciasto raz dwa się upiekło i pysznie smakowało, znikło od razu ;) Do tego ubiłam śmietanę kremówkę z cukrem z prawdziwą wanilią, po prostu wyśmienite...



Składniki na Szarlotkę na spodzie z ciasta francuskiego:
- 1 op. ciasta francuskiego 
- słoik musu jabłkowego - może być kupiony, ja miałam własnej roboty 
- cynamon 
- duży kubek śmietany kremówki do ubijania 
- 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią (własnej roboty) lub cukru waniliowego 
- wiórki czekoladowe do posypania 



Przepis na Szarlotkę na spodzie z ciasta francuskiego:
- piekarnik nagrzać do 180 st. 
- formę do pieczenia wyłożyć papierem (najlepiej żeby forma była mniejsza niż płat ciasta francuskiego)
- wyłożyć rozwałkowanym ciastem francuskim 
- z wystających kawałków zrobić brzegi - dzięki temu mus jabłkowy nie wypłynie 
- nakłuć widelcem w kilku miejscach 
- włożyć do nagrzanego piekarnika do 180 st. na ok. 15 min 
- po tym czasie ostrożnie wyciągnąć z piekarnika, rozłożyć mus jabłkowy, oprószyć cynamonem 
- włożyć ponownie do piekarnika i piec ok. 30 - 40 min (aż brzegi się zrumienią) 
- w międzyczasie do wysokiego naczynia przelać śmietanę kremówkę, dodać cukier - ubić mikserem, włożyć na chwilę do lodówki 
- ciepłe ciasto ostrożnie przełożyć na deskę, pokroić na kawałki, podawać z ubitą śmietaną i posypać wiórkami czekoladowymi 

Szybki deser świetnie smakuje z popołudniową jak i  poranną kawą ;)
Smacznego. 



0 komentarze: