Gęsty syrop porzeczkowo - agrestowy

Ten syrop powstał przed urlopem, jako ten ostatni przetwór przed wyjazdem. Jest mieszanką owoców, które własnie dojrzały na krzaczkach w ogrodzie, a których było mi szkoda zostawić. Zagotowałam, przelałam, ozdobiłam i jeden zabrałam ze sobą na to "gdańskie spotkanie". Myślę, ze smakował, bo u nas chłopcy go uwielbiają.  

Składniki:
- 350 ml wody
- 1,5 kg czerwonej porzeczki
- 0,5 kg agrestu
- 0,5 - 1,0  kg cukru


Przepis:
Agrest i czerwoną porzeczkę obrać, umyć nad durszlakiem. Przełożyć do garnka, dodać wodę. Gotować ok. 40-50 min., aż owoce pękną i puszczą sok. Odcedzić na sitku. Powstały sok ponownie zagotować. Dodać cukier (najlepiej połowę i spróbować czy chcemy słodszy czy nie) - zależy to od naszych upodobań oraz od słodkości owoców. W miarę gotowania syrop będzie gęstniał. Przelać do czystych i wyparzonych słoiczków czy butelek. Odstawić do góry dnem. Wynieść w chłodne miejsce.


Smacznego.
źródło: własne

1 komentarz: