Ciasto Wiewiórka

W któryś weekend potrzebowałam szybkie ciasto do sobotniej kawy. Nic nie przychodziło mi do głowy. Wówczas moja siostra z Irlandii wysłała mi bardzo szybki, prosty przepis na Ciasto Wiewiórka. Składniki, które do tego potrzebujemy są praktycznie w każdej kuchni...A więc zapraszam:

Składniki na Ciasto Wiewiórka:
- 3 winne jabłka
- 2 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 szklanki oleju
- 1 szklanka orzechów, migdałów, pestek dyni (co akurat mamy dostępne

Przepis na Ciasto Wiewiórka:
- jabłka obrać i pokroić w kostkę lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach
- jajka utrzeć z cukrem na gładko
- dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną
- delikatnie mieszamy łyżką do połączenia składników 
- do masy, cały czas mieszając, wlewamy olej
- dosypujemy orzechy, migdały, pestki dyni oraz starte lub pokrojone jabłka 
- masę wlewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia 
- wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 200 st. i pieczemy ok. 30 - 40 min. 
- upieczone ciasto posypujemy cukrem pudrem

Chwila i gotowe. A jakie pyszne... polecam ;)






2 komentarze:

  1. Ale fart:) Juz chcialem wylaczyc komputer, ale trafilem przypadkiem na ten artykul i tak mnie
    wciagnal, ze minelo pol godziny!

    Polecam moją stronę www - mutantmass

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie czytac takie artykuly, czuje sie wtedy dowartosciowana
    intelektualnie! Milo, ze ktos rozumie potrzeby innych czytelnikow!


    A to jest moja witryna ... mutantmass

    OdpowiedzUsuń