Biszkopt z morelami i truskawkami

Truskawki powoli się kończą, ale jest jeszcze czas (choćby w nadchodzący weekend), aby zrobić szybki biszkopt z morelami i truskawkami. Ciasta biszkoptowe, u mnie sprawdzają się idealnie, mam szybki, prosty przepis na biszkopt i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Zasadę mam zawsze taką samą, ile jajek, tyle reszty ;) a dodatki to już można wymyślać, mieszać, dokładać.
Ciasto wyszło bardzo żółte, bo było na "swojskich" jajkach. Przepis na dużą blachę. Zdjęcia w przekroju nie zrobiłam, bo migiem zniknęło ze stołu ;) wiec myślę, że smakowało...


Składniki:
- 7 jajek
- 7 łyżek cukru
- 7 łyżek mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- truskawki, morele
- cukier puder

Przepis:
- białka oddzielić od żółtek
- białka zmiksować z cukrem na puszysta masę, powoli dodawać po jednym żółtku, cały czas miksując
- wsypywać po jednej łyżce mąki, za każdym razem całość powoli przemieszać
- na końcu dodać  proszkek do pieczenia
- formę (duża blacha) wyłożyć papierem do pieczenia,  wylać ciasto
- na górę ułożyć przekrojone na pół truskawki (przecięcie do góry) i połówki moreli (bez pestek)
- całość piec około 50 min w temp. ok 180 st. (do suchego patyczka)
- po wystudzeniu wyłożyć ciasto na deskę, posypać cukrem pudrem

Smacznego.
źródło: własne

4 komentarze:

  1. Owocowe ciasta najlepsze-lekkie i pachnace:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiało być bardzo delikatne, z soczystymi truskawkami z pewnością smakowało bosko :)

    OdpowiedzUsuń