Sałatka z Brokułów, Pomidorów i Jajek

Taka sałatkę jadłam dobrych parę lat temu u znajomych... Spasowała nam od razu, bo nie trzeba dużo a efekt murowany. Więc na podwójne urodzinki (męża i chrześniaka) postanowiłam z siostrą, że zrobimy tą oto sałatkę jako dodatek do mięska i pieczonych ziemniaków... chyba smakowało bo nie ma już śladu ;)


Składniki na Sałatkę z Brokułów, Pomidorów i Jajek:
- 1 op. brokułów mrożonych lub jeden duży brokuł
- 6 pomidorów (dałam śliwkowe)
- 4 duże jajka
- 2 łyżki majonezu
- 2 łyżki śmietany
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 3 ząbki czosnku
- pieprz i sól
- garść płatków migdałowych

Przepis na Sałatkę z Brokułów, Pomidorów i Jajek:
- migdały uprażyć na suchej patelni - odstawić do wystygnięcia
- brokuła ugotować w osolonej wodzie - (ma być miękki ale nie rozgotowany)
- jajka ugotować na twardo, ostudzić, przekroić na ćwiartki
- pomidory dokładnie umyć, pokroić na ćwiartki
- z majonezu, śmietany i jogurtu zrobić sos
- dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz (do smaku)
- na dużym talerzu układać brokuły, na to ćwiartki pomidorów i ćwiartki jajek
- całość polać sosem czosnkowym i posypać uprażonymi migdałami

Smacznego.
źródło: własne

Przepis dodaję do akcji:

3 komentarze:

  1. Moje brokuły już się gotują, będzie to moja pierwsza sałatka z tym warzywkiem więc mam nadzieję że się uda! Pozdrawiam, świetny przepis!:*

    OdpowiedzUsuń