Torcik Urodzinowy

Kiedy dostałam misję zrobienia dla Julci tortu urodzinowego, długo zastanawiałam się jak będzie wyglądał, smakował itp. Ze wzg na to ze w przedszkolu są bardzo małe dzieci zdecydowałam zrobić zwykły biszkopt z masą i kolorową posypką, którą dzieciaki uwielbiają ;) Szukając przepisu na Torcik Urodzinowy znalazłam przepis na Tort Słoneczko, który od razu postanowiłam wykorzystać... Zapraszam 



Składniki na Torcik Urodzinowy - Ciasto:
- 4 jajka
- 180 g mąki
- 250 g cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na Tort Urodzinowy - Krem:
- 250 g margaryny (dałam Kasię)
- 160 g maki
- 220 g cukru
- 1 litr mleka


Przepis na Torcik Urodzinowy - Ciasto:
- jaja utrzeć z cukrem, dodać przesianą mąkę i proszek do pieczenia - całość ubić mikserem
- formę wysmarować margaryną lub wyłożyć papierem do pieczenia - ja użyłam formy silikonowej
- do formy wlać ciasto - piec około 30-40 min w temp. 180 st.

Przepis na Torcik Urodzinowy - Krem 
- pół litra mleka wlać do garnka, dodać cukier i zagotować
- do pozostałego mleka, wsypać mąkę i wymieszać dokładnie mikserem
- powoli wlewać do gotującego się mleka
- całość dokładnie mieszać aby się nie przypaliło
- odstawić do ostygnięcia
- zmiksować margarynę i dodawać do niej po trochu zimnego budyniu - całość ma tworzyć jednolitą konsystencję

Mój biszkopt wyrósł bardzo ładnie, więc postanowiłam go przeciąć na pół i posmarować także w środku kremem. Kremu wychodzi dużo, więc spokojnie starczy na środek jak i wierzch tortu.
Smacznego.

0 komentarze: