Tarta z ciasta francuskiego z kurkami

Przychodzi weekend i jest trochę więcej czasu żeby posiedzieć w kuchni... tym razem na obiad była tarta z ciasta francuskiego z kurkami. Kiedyś myślałam że tarta jest tylko z kruchego ciasta ale wcale tak nie jest ;) Ja dodałam składniki, które akurat miałam w lodówce. Można dodać dowolne składniki do nadzienia. Przekonajcie się sami...

Składniki na tartę :
- jedno opakowanie ciastka francuskiego
- ok. 200 g lub więcej  świeżych kurek (zależy kto ile lubi)
- plasterki boczku lub szynki
- 2 podsuszane kabanosy
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku
- 3 jajka
- 3/4 kubka śmietany
- cebulka dymka
- pietruszka zielona
- sól i pieprz
- trochę startego sera żółtego

Przepis na tartę:
- na patelni zeszklić cebulę i czosnek
- dodać boczek pocięty na paseczki i kawałki kabanosów, przełożyć wszystko do miseczki
- na tej samej patelni poddusić kurki z odrobiną masła
- przygotować formę do tarty: wysmarować masłem, wyłożyć ciastem francuskim i nakłuć widelcem (dzięki temu ciasto za bardzo nie wyrośnie)
- na tartę wyłożyć nadzienie, dodać kurki, posypać całość pokrojoną cebulką dymką oraz posiekaną pietruszką
- jajka roztrzepać, dodać śmietanę oraz sól i pieprz do smaku, wymieszać
- rozlać na tartę
- całość posypać startym serem żółtym
- wstawić do piekarnika na ok 200 st. na 25-30 min. (masa jajeczna musi się zsiąść )



I Gotowe! Podawać z zieloną sałatą z rzodkiewką oprószona suszonymi ziołami, skropić odrobiną oliwy z oliwek.
Smacznego...








0 komentarze: